Названо основні тези серпневих конференцій
Міністерство освіти і науки України своїм листом, що адресований обласним державним адміністраціям, просить забезпечити залучення максимально можливої кількості закладів освіти, вчителів та вихователів до проведення районних та обласних серпневих конференцій педагогічних працівників у 2018 році.
У Міносвіти наголошують, що під час серпневих конференцій важливо проаналізувати підсумки розвитку освіти у минулому навчальному році та окреслити пріоритетні напрями розвитку освіти районів на 2018-2019 навчальний рік.
Зокрема, МОН рекомендує обговорити питання щодо забезпечення реалізації районних або обласних програм розвитку галузі освіти, збільшення показника охоплення дітей дошкільною освітою, забезпечення функціонування мережі закладів загальної середньої освіти.
Також у відомстві наголошують, що предметом обговорення мають стати наступні теми:
-
інформатизація та комп’ютеризації освітнього процесу;
-
забезпечення підключення шкіл до Інтернету;
-
модернізація системи підвищення кваліфікації освітян;
-
підготовка вчителів та вихователів до роботи в умовах інклюзивної освіти;
-
впровадження моніторингових досліджень;
-
посилення ролі формування духовних та моральних цінностей учнівської молоді тощо.
Методичні рекомендації з вивчення предметів у 2018/19 році
Міністерством освіти і науки спільно з Національною академією педагогічних наук та Інститутом модернізації змісту освіти розроблені інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти в 2018/19 навчальному році.
Документ містить рекомендації щодо викладання всіх навчальних предметів у початковій, базовій та старшій школі, а також курсів морально-духовного спрямування, громадянської освіти, предметів художньо-естетичного циклу тощо.
Рекомендації надіслані до шкіл і можуть використовуватись учителями в практичній роботі.
Новий випуск видання “Інформаційно-методичний збірник” (№ 7/213, 2018, спецвипуск)
Інформуємо про підготовку двісті тринадцятого випуску спеціалізованого педагогічного видання департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації і Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» “Інформаційно-методичний збірник”.
Матеріали випуску (№ 7/213, 2018, спецвипуск) структуровано за рубриками «Нормативно-правове забезпечення», «Графіки курсів підвищення кваліфікації» розділу «Професійний розвиток керівників і педагогічних працівників закладів освіти».
У рубриці «Нормативно-правове забезпечення» представлено Положення про сертифікаційний навчально-методичний захід з підвищення кваліфікації Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
У рубриці «Графіки курсів підвищення кваліфікації» уміщено:
- план-графік проведення курсів підвищення фахової кваліфікації керівних та педагогічних кадрів у 2018/2019 навчальному році на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів;
- план-графік проведення курсів підвищення фахової кваліфікації з певної проблеми у 2018/2019 навчальному році на базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»;
- план проходження курсів підвищення фахової кваліфікації педагогічними працівниками, які мають звання «учитель-методист», «вихователь-методист», «керівник гуртка-методист», «практичний психолог-методист» у 2018/2019 навчальному році;
- план-графік проходження курсів підвищення фахової кваліфікації за дистанційною формою навчання керівними кадрами та педагогічними працівниками у 2018/2019 навчальному році;
- план-графік проходження очних етапів виїзних пролонгованих курсів підвищення фахової кваліфікації педагогічними працівниками Київської області у 2018/2019 навчальному році;
- навчання за сертифікаційними освітніми програмами:
- робота обласних майстер-класів;
- робота обласних педагогічних студій;
- проведення сертифікаційних навчально-методичних заходів з підвищення кваліфікації Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
Детальна інформація про випуск збірника розміщена в рубриці «Інформаційно-методичний збірник» на порталі інституту та в інформаційній системі інституту «Нормативно-правове і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу».
Методичні рекомендації МОН України щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році
Міністерством освіти і науки України підготовлено лист від 03.07.2018 № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році», у якому уміщено інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році, розроблені спільно з Національною академією педагогічних наук України та Інститутом модернізації змісту освіти.
Лист супроводжується додатком (161 сторінка), у якому представлено методичні рекомендації, що висвітлюють такі блоки інформації:
- початкова школа (особливості організації освітнього процесу в 1 класах за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я.; навчання грамоти; «Я досліджую світ»; фізична культура; організація освітнього процесу в 1 класах за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б.; іноземна мова (до двох типових освітніх програм); мови відповідних корінних народів та національних меншин; оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи; освітнє середовище);
- основна і старша школа:
- українська мова;
- українська література;
- українська мова в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин;
- зарубіжна література;
- мови та літератури в закладах загальної середньої освіти із навчанням або вивченням мов національних меншин;
- іноземні мови (старт «Нової української школи»; оцінювання навчальних досягнень учнів 1-го класу з іноземних мов; навчально-методичне забезпечення учнів 1-х класів з іноземних мов; аналіз та рекомендації до проведення окремих конкурсних випробувань у рамках Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2018» у номінації «Німецька мова»; конкурсне випробовування «Урок»; організація проведення «Дискусійного клубу»; конкурсне випробування «Навчальний проект»; оцінювання навчальних досягнень учнів; ведення шкільної документації; організаційні питання);
- суспільствознавчі дисципліни:
- інтегрований курс «Історія: Україна і світ»;
- правознавство;
- філософсько- світоглядні дисципліни;
- громадянська освіта (рівень стандарту);
- курси морально-духовного спрямування;
- економіка;
- освітня галузь «Природознавство»:
- біологія, екологія;
- географія;
- фізика і астрономія;
- хімія;
- математика (рівень стандарту, профільний рівень);
- інформатика (основна школа, старша школа, рівень стандарту, організація сучасного уроку інформатики, оцінювання навчальних досягнень учнів, організація діяльності на уроках інформатики);
- захист Вітчизни;
- фізична культура;
- трудове навчання (технології), креслення;
- предмети художньо-естетичного циклу.
Інформуємо також, що у випуску спеціалізованого педагогічного видання департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації і Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»“Інформаційно-методичний збірник” № 6 (212) / 2018 розміщено методичні рекомендації:
- щодо викладання основ здоров’я в умовах модернізації сучасної освіти у 2018/2019 навчальному році;
- щодо викладання курсу «Київщинознавство» у 2018/2019 навчальному році;
- інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення трудового навчання, креслення та предмета «Технології»у 2018/2019 навчальному році.